Missen

10:26 Unknown 0 Comments


Een paar weken geleden ben ik in Venetië en Verona geweest met school. Hierboven zie je de typische gondels uit Venetië. Ik heb ook heel kort in eentje mogen varen!


Aankomst in Verona. Bovenstaande foto is gemaakt vanuit de bus, toen we bij de rand van de alpen zaten (half 8 in de ochtend).




Op zondagmiddag kregen we een rondleiding van onze topexperts van Italië (muziekdocent, kunstgeschiedenisdocent en geschiedenisdocent) door Verona. Het is geen heel drukke stad, maar de sfeer is goed en er zijn gezellige pleintjes (zoals we gewend zijn van Italië!) Met een paar vrienden zijn we daarna de stad gaan verkennen, waarna we (best vroeg nog) teruggingen naar de herberg. Bleek dat verder iedereen daar al was, als een stelletje gieren op een dood aas (ze wilden de beste kamer). Ik heb gelukkig al deze mooie foto's kunnen maken en een heel gezellig middagje gehad!






Een paar feitjes: ik heb ongeveer 8 ijsjes gegeten (misschien wel meer, who knows, ze waren in ieder geval jummie), 4 pizza's, tiramisu, lasagne, pasta... en héérlijke verse italiaanse bolle met verse pesto en parmaham en mozzarella.


De tweede dag zijn we in een oud verlaten stadje geweest, bij de een van de bekendste violenbouwers ter wereld (Mathijs Heyligers, heel gaaf) en op de derde dag in Brescia, een oude Romeinse stad.




Op de vierde dag hebben we nog meer amfitheaters bezocht, en hebben we het bekende gebouw Palladio gezien op weg naar Padua. Een op de vijfde dag onze eindbestemming: Venetië!





Er waren een heleboel van dit soort winkeltjes. Al met al ben ik heel erg blij dat ik voor deze reis gekozen heb! Het is Italië, geen wonder dat ik het zo mis.

Liefs, Janne

0 reacties: